آیا 2 ساعت خواب بهتر از نخوابیدن در روز است؟

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، بزرگسالان بیش از 7 ساعت در شب و کودکان 6 تا 12 سال به 9 تا 12 ساعت برای سلامتی مطلوب نیاز دارند.

اما زندگی پرمشغله است و داشتن مقدار کافی از خواب همیشه امکان پذیر نیست ، به خصوص هنگامی که در مسافرت هستید ، برای آزمایش امتحان می کنید یا بچه های کوچک را بزرگ می کنید. یک نظرسنجی در سراسر کشور در سال 2014 نشان داد که حدود 35 درصد از آمریکایی ها 7 ساعت توصیه شده را ندارند.

برای خرید روتختی لحافی برای خواب راحت به سایت هگان مراجعه کنید.

اگر در ساعات بیداری صبح خود را بیدار دیدید که می خواهید تصمیم بگیرید که چند ساعت بخوابید یا فقط بیدار هستید ، باید خواب را انتخاب کنید. به همین دلیل است.

آیا باید 2 ساعت بخوابم یا بیدار بمانم؟
اگر در شرایطی هستید که سعی می کنید تصمیم بگیرید که آیا باید چند ساعت بخوابید یا اصلاً نخوابید ، احتمالاً هیچ یک از گزینه ها جذاب به نظر نمی رسند. با این حال ، خوابیدن از خوابیدن بهتر است.

خواب دوره ای است که بدن شما بافت های خود را ترمیم می کند ، هورمون ها را دوباره پر می کند و خاطرات کوتاه مدت را به حافظه های طولانی مدت منتقل می کند. اگر از خواب شبانه خود صرف نظر کنید ، عملکرد ذهنی و خلق و خوی شما در روز بعد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

طبق CDC ، 18 ساعت بیدار بودن باعث ضعف ذهنی مشابه محتوای الکل در خون 0.05 درصد می شود و 24 ساعت بیدار بودن معادل 0.10 درصد است. پرش از خواب معادل مست بودن است.

در حالی که خواب هستید ، بدن شما تقریباً هر 90 دقیقه چهار مرحله از خواب را طی می کند و در یک شب عادی 4 تا 6 دوره از این چرخه ها بدست می آورید. خوابیدن برای چند ساعت یا کمتر ایده آل نیست ، اما با این وجود می تواند یک چرخه خواب را برای بدن فراهم کند.

در حالت ایده آل ، بهتر است حداقل 90 دقیقه خواب را هدف قرار دهید تا بدن شما بتواند یک چرخه کامل را پشت سر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که خوابیدن به مدت 90 تا 110 دقیقه در مقایسه با جلسات کوتاه مدت 60 دقیقه ای خواب ، می تواند باعث کاهش همسایگی شود.

چرخه خواب چگونه کار می کند
چهار مرحله خواب را می توان به دو دسته تقسیم کرد: حرکت سریع چشم (REM) و حرکت غیر سریع چشم (NREM). NREM حدود 75 تا 80 درصد خواب شما را تشکیل می دهد.

مرحله 1 (NREM). مرحله 1 ، N1 ، سبک ترین مرحله خواب است و حدود 1 تا 5 دقیقه طول می کشد. امواج مغزی ، تنفس و ضربان قلب همه شروع به کند شدن می کنند و عضلات شما شل می شوند.
مرحله 2 (NREM). در مرحله 2 که N2 نامیده می شود ، دمای بدن کاهش می یابد در حالی که ضربان قلب و تنفس شما آهسته است. مرحله 2 در اولین چرخه خواب شما حدود 25 دقیقه طول می کشد و با هر چرخه اضافی طولانی تر می شود.
مرحله 3 (NREM). مرحله 3 ، N3 یا خواب عمیق نیز نامیده می شود ، زمانی که بدن شما خود را ترمیم کرده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. حتی صداهای بلند ممکن است شما را از این مرحله از خواب بیدار نکند.
مرحله 4 (REM). خواب REM چرخه ای است که به احتمال زیاد در خواب می بینید و با عضلات فلج شده و چشم هایی که به سرعت حرکت می کنند مشخص می شود. معمولاً حدود 90 دقیقه بعد از خوابیدن شروع می شود و در طول هر چرخه در طول شب ، طولانی تر می شود.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: